Pri obvezni temi Etnične, družbene in gospodarske spremembe dijaki/dijakinje:

  • pojasnijo etnične, gospodarske in družbene spremembe, ki jih povzroči srednjeveška kolonizacija;
  • sklepajo o vzrokih in pogojih za velika geografska odkritja;
  • primerjajo prednosti ter slabosti velikih geografskih odkritij za Evropo in za ostali svet;
  • ocenijo pomen humanizma in renesanse za nadaljnji zgodovinski razvoj;
  • utemeljijo trditev, da je bilo 18. stoletje tudi stoletje novih idej in izumov;
  • ključne etnične, družbene in gospodarske spremembe umestijo v ustrezen zgodovinski čas in prostor;
  • razvijajo spretnost zbiranja in izbiranja informacij iz različnih medijev, kritično presodijo njihovo uporabno vrednost;
  • oblikujejo svoje zaključke, mnenja, stališča, interpretacije;
  • razvijajo sposobnost različnih oblik komunikacije;
  • razvijajo socialne spretnosti pri različnih oblikah sodelovalnega učenja;
  • razvijajo odgovoren in pozitiven odnos do ohranjanja evropske in svetovne kulturne dediščine;
  • razvijajo pozitiven odnos do spoštovanja različnosti in drugačnosti ver, kultur oz. multikulturnosti;
  • razvijajo odprtost do novih idej in do premagovanja stereotipov in predsodkov.

Ključni koncepti, ideje:

Kolonizacija, avtarkično gospodarstvo, stanovska družba, geografska odkritja, kolonialni imperiji, humanizem in renesansa, kapitalizem, reformacija, razsvetljenstvo, industrijska revolucija.

Naloge na delovni listih so sestavljene na minimalni, temeljni in višji zahtevnosti ravni, označene so z različnimi barvami, in sicer:

Standard znanja
Rdeče minimalni nivo, ki je pogoj za pozitivno oceno 2.
Modro temeljni nivo, ki ga doseže večina dijakov za oceni 3 ali 4.
Zeleno višji nivo, ki ga dosežejo učno prizadevnejši dijaki za oceni 4 ali 5.

Pred začetkom učenja in izpolnjevanja delovnih listov lahko ugotovite svoje predznanje s pomočjo tabele V (kaj že vem) Ž (kaj se želim naučiti) in po koncu učenja izpolnite še N (kaj sem se naučil/-a).

Svoje učenje pa lahko načrtujete tudi s pomočjo zavihka Moje učenje v eListovniku, kamor lahko oddate rešene delovne liste, obrazce za samopreverjanje znanja, izpolnjeno tabelo VŽN, refleksije in druge dokaze učenja. Njegova uporaba je brezplačna, treba se je le registrirati, najdete ga na povezavi tukaj.

V nadaljevanju sledijo učni sklopi obvezne teme Etnične, družbene in gospodarske spremembe. Pri vsakem učnem sklopu je delovni list z nalogami, ki jih je treba rešiti, viri, ki se jih lahko uporabi pri učenju, razložene so strategije uspešnega učenja zgodovine, na koncu pa še pričakovani dosežki, ki so zapisani v obliki semaforja. Semafor omogoča samopreverjanje znanja učnega sklopa. Znanje pa se še dodatno samopreveri s pomočjo opisnih kriterijev. Razmislek o kakovosti znanja in uspešnosti učenja omogočajo vprašanja za refleksijo.

Učni sklopi Delovni list belo Viri in strategije belo Dosezki in kriteriji belo
 1. Velika geografska odkritja  1_Delovni list  1_Viri in strategije  1_Pricakovani dosezki, kriteriji
 2. Srednjeveška kolonizacija (na Slovenskem)  2_Delovni list  2_Viri in strategije  2_Pricakovani dosezki, kriteriji
 3. Humanizem, renesansa in razsvetljenstvo  3_Delovni list  3_Viri in strategije  3_Pricakovani dosezki, kriteriji
 4. Reformacija in protireformacija  4_Delovni list  4_Viri in strategije  4_Pricakovani dosezki, kriteriji
 5. Izobrazba in tisk, širjenje pismenosti  5_Delovni list  5_Viri in strategije  5_Pricakovani dosezki, kriteriji
 6. Gospodarski razvoj srednjeveškega podeželja  6_Delovni list  6_Viri in strategije  6_Pricakovani dosezki, kriteriji
 7. Srednjeveška mesta  7_Delovni list  7_Viri in strategije  7_Pricakovani dosezki, kriteriji
 8. Zgodnji kapitalizem  8_Delovni list  8_Viri in strategije  8_Pricakovani dosezki, kriteriji
 9. Začetki industrializacije v Angliji  9_Delovni list  9_Viri in strategije  9_Pricakovani dosezki, kriteriji