Pri obvezni temi Različni modeli vladanja dijaki/dijakinje:

  • navedejo vzroke za razpad rimskega imperija in ocenijo posledice za evropski in sredozemski prostor;
  • sklepajo o značilnostih posameznih modelov vladanja in jih primerjajo z današnjimi;
  • ocenijo obseg udeležbe različnih družbenih slojev in razredov (oz. stanov) pri vladanju oz. odločanju;
  • analizirajo značilnosti stanovske družbe in sklepajo o njenih spremembah v posameznih obdobjih;
  • z različnih perspektiv analizirajo okoliščine za nastanek različnih modelov vladanja;
  • primerjajo reformne poskuse posameznih evropskih vladarjev ter presodijo, v kolikšni meri so bili uspešni;
  • različne modele vladanja umestijo v ustrezen zgodovinski čas in prostor;
  • razvijajo spretnost zbiranja in izbiranja informacij iz različnih medijev, kritično presodijo njihovo uporabno vrednost;
  • oblikujejo svoje zaključke, mnenja, stališča, interpretacije;
  • razvijajo sposobnost različnih oblik komunikacije;
  • razvijajo socialne spretnosti pri različnih oblikah sodelovalnega učenja.

 Ključni koncepti, ideje širše teme:

Ideja cesarstva, stanovska monarhija, stanovska družba, mestna država, papeška država, boj za investituro, absolutizem, parlamentarizem, razsvetljeni absolutizem.

Naloge na delovni listih so sestavljene na minimalni, temeljni in višji zahtevnosti ravni, označene so z različnimi barvami, in sicer:

Standard znanja
Rdeče minimalni nivo, ki je pogoj za pozitivno oceno 2.
Modro temeljni nivo, ki ga doseže večina dijakov za oceni 3 ali 4.
Zeleno višji nivo, ki ga dosežejo učno prizadevnejši dijaki za oceni 4 ali 5.

Pred začetkom učenja in izpolnjevanja delovnih listov lahko ugotovite svoje predznanje s pomočjo tabele V (kaj že vem) Ž (kaj se želim naučiti) in po koncu učenja izpolnite še N (kaj sem se naučil/-a).

Svoje učenje pa lahko načrtujete tudi s pomočjo zavihka Moje učenje v eListovniku, kamor lahko oddate rešene delovne liste, obrazce za samopreverjanje znanja, izpolnjeno tabelo VŽN, refleksije in druge dokaze učenja. Njegova uporaba je brezplačna, treba se je le registrirati, najdete ga na povezavi tukaj.

V nadaljevanju sledijo učni sklopi obvezne teme Različni modeli vladanja. Pri vsakem učnem sklopu je delovni list z nalogami, ki jih je treba rešiti, viri, ki se jih lahko uporabi pri učenju, razložene so strategije uspešnega učenja zgodovine, na koncu pa še pričakovani dosežki, ki so zapisani v obliki semaforja. Semafor omogoča samopreverjanje znanja učnega sklopa. Znanje pa se še dodatno samopreveri s pomočjo opisnih kriterijev. Razmislek o kakovosti znanja in uspešnosti učenja omogočajo vprašanja za refleksijo.

 Učni sklopi  Delovni list belo  Viri in strategije belo  Dosezki in kriteriji belo
 1. Priseljevanje novih ljudstev  1_Delovni list  1_Viri in strategije  1_Pricakovani dosezki, kriteriji
 2. Frankovska monarhija in oblikovanje fevdalne družbe  2_Delovni list  2_Viri in strategije  2_Pricakovani dosezki, kriteriji
 3. Karolinška renesansa in razpad države  3_Delovni list  3_Viri in strategije  3_Pricakovani dosezki, kriteriji
 4. Oblikovanje stanovskih monarhij in stanovska družbena struktura  4_Delovni list  4_Viri in strategije  4_Pricakovani dosezki, kriteriji
 5. Italijanske mestne države, Benetke – mestna država  5_Delovni list  5_Viri in strategije  5_Pricakovani dosezki, kriteriji
 6. Papeška država  6_Delovni list  6_Viri in strategije  6_Pricakovani dosezki, kriteriji
 7. Boj za oblast med papeži in cesarji  7_Delovni list  7_Viri in strategije  7_Pricakovani dosezki, kriteriji
 8. Nizozemska osvobodilna vojna in začetki parlamentarne države  8_Delovni list  8_Viri in strategije  8_Pricakovani dosezki, kriteriji
 9. Anglija med absolutizmom in parlamentarno državo  9_Delovni list  9_Viri in strategije  9_Pricakovani dosezki, kriteriji
10. Uspehi in neuspehi absolutnih monarhij  10_Delovni list  10_Viri in strategije  10_Pricakovani dosezki, kriteriji
11. Vpliv razsvetljenskih idej na reformne poskuse  11_Delovni list  11_Viri in strategije  11_Pricakovani dosezki, kriteriji