Pri obvezni temi Vzpon meščanstva in uveljavitev parlamentarizma dijaki/dijakinje:

  • primerjajo razsvetljenske ideje o enakosti in ocenijo dosežke ameriških revolucionarjev;
  • analizirajo dosežke francoske revolucije s stališča razsvetljenskih zahtev po enakosti;
  • analizirajo in ocenijo dosežke meščanstva in njegovih gibanj za enakost v 19. stoletju;
  • primerjajo različne razvojne faze parlamentarizma v 19. stoletju;
  • primerjajo značilnosti različnih političnih strank;
  • ključne dogodke in pojave umestijo v ustrezen zgodovinski čas in prostor;
  • razvijajo spretnost zbiranja in izbiranja informacij iz različnih medijev, kritično presodijo njihovo uporabno vrednost;
  • oblikujejo svoje zaključke, mnenja, stališča, interpretacije;
  • analizirajo multiperspektivne zgodovinske vire in ob njih razvijajo sposobnost samostojnega izbiranja in odločanja;
  • razvijajo sposobnost različnih oblik komunikacije;
  • razvijajo socialne spretnosti pri različnih oblikah sodelovalnega učenja;
  • razvijajo pozitiven odnos o pomenu spoštovanja človekovih pravic, enakosti in demokracije.

 Ključni koncepti, ideje širše teme:

Revolucija, človekove pravice, diktatura, restavracija, liberalizem, konservativizem, klerikalizem, volilna pravica, ustava, parlamentarizem, politične stranke.

Naloge na delovni listih so sestavljene na minimalni, temeljni in višji zahtevnosti ravni, označene so z različnimi barvami, in sicer:

Standard znanja
Rdeče minimalni nivo, ki je pogoj za pozitivno oceno 2.
Modro temeljni nivo, ki ga doseže večina dijakov za oceni 3 ali 4.
Zeleno višji nivo, ki ga dosežejo učno prizadevnejši dijaki za oceni 4 ali 5.

Pred začetkom učenja in izpolnjevanja delovnih listov lahko ugotovite svoje predznanje s pomočjo tabele V (kaj že vem) Ž (kaj se želim naučiti) in po koncu učenja izpolnite še N (kaj sem se naučil/-a).

Svoje učenje pa lahko načrtujete tudi s pomočjo zavihka Moje učenje v eListovniku, kamor lahko oddate rešene delovne liste, obrazce za samopreverjanje znanja, izpolnjeno tabelo VŽN, refleksije in druge dokaze učenja. Njegova uporaba je brezplačna, treba se je le registrirati, najdete ga na povezavi tukaj.

V nadaljevanju sledijo učni sklopi obvezne teme Vzpon meščanstva in uveljavitev parlamentarizma. Pri vsakem učnem sklopu je delovni list z nalogami, ki jih je treba rešiti, viri, ki se jih lahko uporabi pri učenju, razložene so strategije uspešnega učenja zgodovine, na koncu pa še pričakovani dosežki, ki so zapisani v obliki semaforja. Semafor omogoča samopreverjanje znanja učnega sklopa. Znanje pa se še dodatno samopreveri s pomočjo opisnih kriterijev. Razmislek o kakovosti znanja in uspešnosti učenja omogočajo vprašanja za refleksijo.

Učni sklopi Delovni list belo Viri in strategije belo Dosezki in kriteriji belo
1. Razsvetljenske ideje o enakost  1_Delovni list  1_Viri in strategije  1_Pricakovani dosezki, kriteriji
 2. Ameriška revolucija  2_Delovni list  2_Viri in strategije  2_Pricakovani dosezki, kriteriji
 3. Francoska revolucija  3_Delovni list  3_Viri in strategije  3_Pricakovani dosezki, kriteriji
 4. Napoleonova diktatura  4_Delovni list  4_Viri in strategije  4_Pricakovani dosezki, kriteriji
 5. Ilirske province  5_Delovni list  5_Viri in strategije  5_Pricakovani dosezki, kriteriji
 6. Kongresna Evropa  6_Delovni list  6_Viri in strategije  6_Pricakovani dosezki, kriteriji
 7. Evropa med vzhodom in zahodom  7_Delovni list  7_Viri in strategije  7_Pricakovani dosezki, kriteriji
 8. Ideologije in politične stranke  8_Delovni list  8_Viri in strategije  8_Pricakovani dosezki, kriteriji
 9. Razvoj ustavnosti in parlamentarizma  9_Delovni list  9_Viri in strategije  9_Pricakovani dosezki, kriteriji
10. Metternichov absolutizem  10_Delovni list  10_Viri in strategije  10_Pricakovani dosezki, kriteriji
11. V boju za svobodo  11_Delovni list  11_Viri in strategije  11_Pricakovani dosezki, kriteriji
12. Od stanovske družbe k meščanski  12_Delovni list  12_Viri in strategije  12_Pricakovani dosezki, kriteriji