Pri obvezni temi Razvoj slovenskega naroda v 20. stoletju dijaki/dijakinje:

  • analizirajo in primerjajo položaj slovenskega naroda v različnih obdobjih/državah 20. stoletja;
  • preiščejo in primerjajo reševanje mejnih problemov v različnih obdobjih;
  • raziščejo okoliščine in dejavnike, ki so vodili do rojstva samostojne države in vključevanja v evropsko integracijo;
  • primerjajo položaj zamejcev, zdomcev in izseljencev;
  • primerjajo položaj manjšin v Republiki Sloveniji;
  • ključne dogodke, pojave in procese iz slovenske zgodovine 20. stoletja umestijo v ustrezen zgodovinski čas in prostor;
  • razvijajo spretnost zbiranja in izbiranja informacij iz različnih medijev, kritično presodijo njihovo uporabno vrednost;
  • oblikujejo svoje zaključke, mnenja, stališča, interpretacije;
  • analizirajo multiperspektivne zgodovinske vire in ob njih razvijajo sposobnost samostojnega izbiranja in odločanja;
  • razvijajo sposobnost različnih oblik komunikacije;
  • razvijajo socialne spretnosti pri različnih oblikah sodelovalnega učenja;
  • razvijajo pozitiven odnos o pomenu spoštovanja človekovih pravic, enakosti, tolerance in demokracije;
  • obsodijo primere množičnega kršenja človekovih pravic, a izpostavijo tudi pozitivne vplive znotraj slovenskega naroda in s sosednjimi narodi;
  • razvijajo pozitiven odnos do slovenske narodne identitete in državnosti.

 Ključni koncepti, ideje:

Manjšine, nacionalni problem, unitarizem, federalizem, osvobodilna vojna, državljanska vojna, revolucija, represija, diktatura, demokratizacija, osamosvojitvena vojna, državljanstvo, izseljenstvo.

Naloge na delovni listih so sestavljene na minimalni, temeljni in višji zahtevnosti ravni, označene so z različnimi barvami, in sicer:

Standard znanja  
Rdeče minimalni nivo, ki je pogoj za pozitivno oceno 2.
Modro temeljni nivo, ki ga doseže večina dijakov za oceni 3 ali 4.
Zeleno višji nivo, ki ga dosežejo učno prizadevnejši dijaki za oceni 4 ali 5.

Pred začetkom učenja in izpolnjevanja delovnih listov lahko ugotovite svoje predznanje s pomočjo tabele V (kaj že vem) Ž (kaj se želim naučiti) in po koncu učenja izpolnite še N (kaj sem se naučil/-a).

Svoje učenje pa lahko načrtujete tudi s pomočjo zavihka Moje učenje v eListovniku, kamor lahko oddate rešene delovne liste, obrazce za samopreverjanje znanja, izpolnjeno tabelo VŽN, refleksije in druge dokaze učenja. Njegova uporaba je brezplačna, treba se je le registrirati, najdete ga na povezavi tukaj.

V nadaljevanju sledijo učni sklopi obvezne teme Razvoj slovenskega naroda v 20. stoletju. Pri vsakem učnem sklopu je delovni list z nalogami, ki jih je treba rešiti, viri, ki se jih lahko uporabi pri učenju, razložene so strategije uspešnega učenja zgodovine, na koncu pa še pričakovani dosežki, ki so zapisani v obliki semaforja. Semafor omogoča samopreverjanje znanja učnega sklopa. Znanje pa se še dodatno samopreveri s pomočjo opisnih kriterijev. Razmislek o kakovosti znanja in uspešnosti učenja omogočajo vprašanja za refleksijo.

Učni sklopi Delovni list belo Viri in strategije belo Dosezki in kriteriji belo
 1. Položaj Slovencev pred prvo svetovno vojno  1_Delovni list  1_Viri in strategije  1_Pricakovani dosezki, kriteriji
 2. Slovenci med prvo svetovno vojno  2_Delovni list  2_Viri in strategije  2_Pricakovani dosezki, kriteriji
 3. Slovenci v prvi Jugoslaviji  3_Delovni list  3_Viri in strategije  3_Pricakovani dosezki, kriteriji
 4. Slovenci med drugo svetovno vojno  4_Delovni list  4_Viri in strategije  4_Pricakovani dosezki, kriteriji
 5. Druga svetovna vojna  5_Delovni list  5_Viri in strategije  5_Pricakovani dosezki, kriteriji
 6. Položaj Slovenije v drugi Jugoslaviji  6_Delovni list  6_Viri in strategije  6_Pricakovani dosezki, kriteriji
 7. Osamosvojitev Slovenije  7_Delovni list  7_Viri in strategije  7_Pricakovani dosezki, kriteriji
 8. Prva leta Republike Slovenije  8_Delovni list  8_Viri in strategije  8_Pricakovani dosezki, kriteriji
 9. Nova država in problemi meja  9_Delovni list  9_Viri in strategije  9_Pricakovani dosezki, kriteriji
10. Manjšine  10_Delovni list  10_Viri in strategije  10_Pricakovani dosezki, kriteriji