Pri obvezni temi Prazgodovinska in antična kulturna dediščina na tleh današnje Slovenije, dijaki/dijakinje:

  • primerjajo značilnosti načinov življenja v posameznih obdobjih kamene dobe;
  • primerjajo značilnosti gospodarskih, družbenih in kulturnih dosežkov ljudstev iz posameznih obdobij kovinskih dob na Slovenskem;
  • analizirajo značilnosti ohranjenih mitov in arheoloških najdb, ki povezujejo grško civilizacijo z današnjim slovenskim ozemljem;
  • primerjajo značilnosti življenja v rimskih mestih in na podeželju ter med provincami na tleh današnje Slovenije in Rimom;
  • analizirajo značilnosti rimskega kulturnega izročila od umetnosti do odlomkov del piscev, ki jih povezujejo z današnjim slovenskim ozemljem;
  • umestijo ključne dogodke, pojave in procese iz obdobja prazgodovine in rimskega obdobja v ustrezen zgodovinski čas in prostor;
  • učijo se brati zgodovinske zemljevide, analizirajo simbole v legendah zemljevidov in na zemljevidih;
  • umestijo zgodovinske dogodke, pojave in procese v ustrezen zgodovinski čas s pomočjo obstoječih zgodovinskih trakov ali pa jih izdelajo sami;
  • razvijajo spretnosti zbiranja in izbiranja ter kritične presoje vrednosti in uporabnosti informacij iz izbranih zgodovinskih virov in literature;
  • oblikujejo samostojne zaključke, mnenja in stališča;
  • razvijajo sposobnost različnih oblik komunikacije;
  • razvijajo socialne spretnosti pri različnih vrstah sodelovalnega učenja;
  • razvijajo odgovoren in pozitiven odnos do ohranjene kulturne dediščine iz obdobja prazgodovine in rimskega obdobja na tleh današnje Slovenije v različnih arheoloških parkih, muzejskih zbirkah ipd.

 Ključni koncepti, ideje širše teme:

Periodizacija prazgodovine, antično grško kulturno izročilo, antično rimsko kulturno izročilo.

Naloge na delovni listih so sestavljene na minimalni, temeljni in višji zahtevnosti ravni, označene so z različnimi barvami, in sicer:

Standard znanja
Rdeče minimalni nivo, ki je pogoj za pozitivno oceno 2.
Modro temeljni nivo, ki ga doseže večina dijakov za oceni 3 ali 4.
Zeleno višji nivo, ki ga dosežejo učno prizadevnejši dijaki za oceni 4 ali 5.

Pred začetkom učenja in izpolnjevanja delovnih listov lahko ugotovite svoje predznanje s pomočjo tabele V (kaj že vem) Ž (kaj se želim naučiti) in po koncu učenja izpolnite še N (kaj sem se naučil/-a).

Svoje učenje pa lahko načrtujete tudi s pomočjo zavihka Moje učenje v eListovniku, kamor lahko oddate rešene delovne liste, obrazce za samopreverjanje znanja, izpolnjeno tabelo VŽN, refleksije in druge dokaze učenja. Njegova uporaba je brezplačna, treba se je le registrirati, najdete ga na povezavi tukaj.

V nadaljevanju sledijo učni sklopi obvezne teme Prazgodovinska in antična kulturna dediščina na tleh današnje Slovenije. Pri vsakem učnem sklopu je delovni list z nalogami, ki jih je treba rešiti, viri, ki se jih lahko uporabi pri učenju, razložene so strategije uspešnega učenja zgodovine, na koncu pa še pričakovani dosežki, ki so zapisani v obliki semaforja. Semafor omogoča samopreverjanje znanja učnega sklopa. Znanje pa se še dodatno samopreveri s pomočjo opisnih kriterijev. Razmislek o kakovosti znanja in uspešnosti učenja omogočajo vprašanja za refleksijo.

1. Sledi paleolitskih in mezolitskih kultur  1_Delovni list  1_Viri in strategije  1_Pricakovani dosezki, kriteriji
2. Prvi poljedelci in kovači  2_Delovni list  2_Viri in strategije  2_Pricakovani dosezki, kriteriji
3. Prihod kultur bronaste dobe  3_Delovni list  3_Viri in strategije  3_Pricakovani dosezki, kriteriji
4. Halštatska kultura  4_Delovni list  4_Viri in strategije  4_Pricakovani dosezki, kriteriji
5. Kelti in latensko obdobje  5_Delovni list  5_Viri in strategije  5_Pricakovani dosezki, kriteriji
6. Grki na Slovenskem  6_Delovni list  6_Viri in strategije  6_Pricakovani dosezki, kriteriji
7. Rimljani zasedejo današnje slovensko ozemlje  7_Delovni list  7_Viri in strategije  7_Pricakovani dosezki, kriteriji
8. Rimska mesta  8_Delovni list  8_Viri in strategije  8_Pricakovani dosezki, kriteriji
9. Rimsko kulturno izročilo  9_Delovni list  9_Viri in strategije  9_Pricakovani dosezki, kriteriji
10. Rimsko podeželje  10_Delovni list  10_Viri in strategije  10_Pricakovani dosezki, kriteriji