Pri obvezni temi Razvoj demokracije dijaki/dijakinje:

  • primerjajo različne oblike demokratičnih ureditev v zgodovini človeštva;
  • analizirajo/ocenijo dosežke v razvoju demokracije v posameznih obdobjih;
  • analizirajo vzroke za pojav totalitarnih sistemov ter njihove posledice za demokratično ureditev v Evropi in svetu;
  • raziščejo posledice razširitve demokracije po padcu berlinskega zidu;
  • analizirajo in ocenijo uspeh demokratičnih procesov danes;
  • ključne dogodke, pojave in procese umestijo v ustrezen zgodovinski čas in prostor;
  • razvijajo spretnost zbiranja in izbiranja informacij iz različnih medijev, kritično presodijo njihovo uporabno vrednost;
  • oblikujejo svoje zaključke, mnenja, stališča, interpretacije;
  • analizirajo multiperspektivne zgodovinske vire in ob njih razvijajo sposobnost samostojnega izbiranja in odločanja;
  • razvijajo sposobnost različnih oblik komunikacije;
  • razvijajo socialne spretnosti pri različnih oblikah sodelovalnega učenja;
  • razvijajo pozitiven odnos o pomenu spoštovanja človekovih pravic, enakosti in demokracije;
  • razvijajo pozitiven odnos o pomenu vzpostavljanja in ohranjanja medkulturnega dialoga in tolerance.

 Ključni koncepti, ideje širše teme:

Demokracija, tri veje oblasti, ustava, diktatura, totalitarizem.

Naloge na delovni listih so sestavljene na minimalni, temeljni in višji zahtevnosti ravni, označene so z različnimi barvami, in sicer:

Standard znanja
Rdeče minimalni nivo, ki je pogoj za pozitivno oceno 2.
Modro temeljni nivo, ki ga doseže večina dijakov za oceni 3 ali 4.
Zeleno višji nivo, ki ga dosežejo učno prizadevnejši dijaki za oceni 4 ali 5.

Pred začetkom učenja in izpolnjevanja delovnih listov lahko ugotovite svoje predznanje s pomočjo tabele V (kaj že vem) Ž (kaj se želim naučiti) in po koncu učenja izpolnite še N (kaj sem se naučil/-a).

Svoje učenje pa lahko načrtujete tudi s pomočjo zavihka Moje učenje v eListovniku, kamor lahko oddate rešene delovne liste, obrazce za samopreverjanje znanja, izpolnjeno tabelo VŽN, refleksije in druge dokaze učenja. Njegova uporaba je brezplačna, treba se je le registrirati, najdete ga na povezavi tukaj.

V nadaljevanju sledijo učni sklopi obvezne teme Razvoj demokracije. Pri vsakem učnem sklopu je delovni list z nalogami, ki jih je treba rešiti, viri, ki se jih lahko uporabi pri učenju, razložene so strategije uspešnega učenja zgodovine, na koncu pa še pričakovani dosežki, ki so zapisani v obliki semaforja. Semafor omogoča samopreverjanje znanja učnega sklopa. Znanje pa se še dodatno samopreveri s pomočjo opisnih kriterijev. Razmislek o kakovosti znanja in uspešnosti učenja omogočajo vprašanja za refleksijo.

Učni sklopi Delovni list belo Viri in strategije belo Dosezki in kriteriji belo
 1. Prva svetovna vojna  1_Delovni list  1_Viri in strategije  1_Pricakovani dosezki, kriteriji
 2. Versajska Evropa  2_Delovni list  2_Viri in strategije  2_Pricakovani dosezki, kriteriji
 3. Revolucionarna vrenja  3_Delovni list  3_Viri in strategije  3_Pricakovani dosezki, kriteriji
 4. Razvoj demokracije  4_Delovni list  4_Viri in strategije  4_Pricakovani dosezki, kriteriji
 5. Demokratični sistemi med svetovnima vojnama  5_Delovni list  5_Viri in strategije  5_Pricakovani dosezki, kriteriji
 6. Avtoritarni/totalitarni sistemi – Fašizem  6_Delovni list  6_Viri in strategije  6_Pricakovani dosezki, kriteriji
 7. Avtoritarni/totalitarni sistemi – Nacizem  7_Delovni list  7_Viri in strategije  7_Pricakovani dosezki, kriteriji
 8. Avtoritarni/totalitarni sistemi – Stalinizem  8_Delovni list  8_Viri in strategije  8_Pricakovani dosezki, kriteriji
 9. Na pragu nove svetovne vojne  9_Delovni list  9_Viri in strategije  9_Pricakovani dosezki, kriteriji