Pri obvezni temi Različni modeli vladanja dijaki/dijakinje:
- navedejo vzroke za razpad rimskega imperija in ocenijo posledice za evropski in sredozemski prostor;
- sklepajo o značilnostih posameznih modelov vladanja in jih primerjajo z današnjimi;
- ocenijo obseg udeležbe različnih družbenih slojev in razredov (oz. stanov) pri vladanju oz. odločanju;
- analizirajo značilnosti stanovske družbe in sklepajo o njenih spremembah v posameznih obdobjih;
- z različnih perspektiv analizirajo okoliščine za nastanek različnih modelov vladanja;
- primerjajo reformne poskuse posameznih evropskih vladarjev ter presodijo, v kolikšni meri so bili uspešni;
- različne modele vladanja umestijo v ustrezen zgodovinski čas in prostor;
- razvijajo spretnost zbiranja in izbiranja informacij iz različnih medijev, kritično presodijo njihovo uporabno vrednost;
- oblikujejo svoje zaključke, mnenja, stališča, interpretacije;
- razvijajo sposobnost različnih oblik komunikacije;
- razvijajo socialne spretnosti pri različnih oblikah sodelovalnega učenja.
Ključni koncepti, ideje širše teme:
Ideja cesarstva, stanovska monarhija, stanovska družba, mestna država, papeška država, boj za investituro, absolutizem, parlamentarizem, razsvetljeni absolutizem.
Naloge na delovni listih so sestavljene na minimalni, temeljni in višji zahtevnosti ravni, označene so z različnimi barvami, in sicer:
Standard znanja | |
Rdeče | minimalni nivo, ki je pogoj za pozitivno oceno 2. |
Modro | temeljni nivo, ki ga doseže večina dijakov za oceni 3 ali 4. |
Zeleno | višji nivo, ki ga dosežejo učno prizadevnejši dijaki za oceni 4 ali 5. |
Pred začetkom učenja in izpolnjevanja delovnih listov lahko ugotovite svoje predznanje s pomočjo tabele V (kaj že vem) Ž (kaj se želim naučiti) in po koncu učenja izpolnite še N (kaj sem se naučil/-a).
Svoje učenje pa lahko načrtujete tudi s pomočjo zavihka Moje učenje v eListovniku, kamor lahko oddate rešene delovne liste, obrazce za samopreverjanje znanja, izpolnjeno tabelo VŽN, refleksije in druge dokaze učenja. Njegova uporaba je brezplačna, treba se je le registrirati, najdete ga na povezavi tukaj.
V nadaljevanju sledijo učni sklopi obvezne teme Različni modeli vladanja. Pri vsakem učnem sklopu je delovni list z nalogami, ki jih je treba rešiti, viri, ki se jih lahko uporabi pri učenju, razložene so strategije uspešnega učenja zgodovine, na koncu pa še pričakovani dosežki, ki so zapisani v obliki semaforja. Semafor omogoča samopreverjanje znanja učnega sklopa. Znanje pa se še dodatno samopreveri s pomočjo opisnih kriterijev. Razmislek o kakovosti znanja in uspešnosti učenja omogočajo vprašanja za refleksijo.