Pri obvezni temi Sodelovanje in konflikti v 20. stoletju dijaki/dijakinje:
- raziščejo korenine za pojav blokovske delitve sveta;
- primerjajo življenje med hladno vojno v različnih blokih;
- raziščejo in primerjajo različne konflikte, ki jih je povzročila hladna vojna;
- raziščejo različne oblike političnega, gospodarskega in kulturnega povezovanja sveta po drugi svetovni vojni;
- analizirajo vpliv gospodarstva na povezovanje v Evropi;
- primerjajo različna obdobja evropske integracije ter ocenijo njihovo uspešnost;
- analizirajo različne oblike povezovanja tretjega/nerazvitega sveta od druge svetovne vojne dalje;
- raziščejo različne cilje in oblike terorizma ter poglede nanj;
- ključne dogodke, pojave in procese umestijo v ustrezen zgodovinski čas in prostor;
- razvijajo spretnost zbiranja in izbiranja informacij iz različnih medijev, kritično presodijo njihovo uporabno vrednost;
- oblikujejo svoje zaključke, mnenja, stališča, interpretacije;
- analizirajo multiperspektivne zgodovinske vire in ob njih razvijajo sposobnost samostojnega izbiranja in odločanja;
- razvijajo sposobnost različnih oblik komunikacije;
- razvijajo socialne spretnosti pri različnih oblikah sodelovalnega učenja;
- razvijajo pozitiven odnos o pomenu spoštovanja človekovih pravic, enakosti in demokracije;
- razvijajo pozitiven odnos o pomenu vzpostavljanja in ohranjanja medkulturnega dialoga in tolerance.
Ključni koncepti, ideje:
Totalna vojna, svetovna vojna, hladna vojna, bipolarnost sveta, dekolonizacija, pomiritev, sodelovanje, evropska integracija.
Naloge na delovni listih so sestavljene na minimalni, temeljni in višji zahtevnosti ravni, označene so z različnimi barvami, in sicer:
Standard znanja | |
Rdeče | minimalni nivo, ki je pogoj za pozitivno oceno 2. |
Modro | temeljni nivo, ki ga doseže večina dijakov za oceni 3 ali 4. |
Zeleno | višji nivo, ki ga dosežejo učno prizadevnejši dijaki za oceni 4 ali 5. |
Pred začetkom učenja in izpolnjevanja delovnih listov lahko ugotovite svoje predznanje s pomočjo tabele V (kaj že vem) Ž (kaj se želim naučiti) in po koncu učenja izpolnite še N (kaj sem se naučil/-a).
Svoje učenje pa lahko načrtujete tudi s pomočjo zavihka Moje učenje v eListovniku, kamor lahko oddate rešene delovne liste, obrazce za samopreverjanje znanja, izpolnjeno tabelo VŽN, refleksije in druge dokaze učenja. Njegova uporaba je brezplačna, treba se je le registrirati, najdete ga na povezavi tukaj.
V nadaljevanju sledijo učni sklopi obvezne teme Sodelovanje in konflikti v 20. stoletju. Pri vsakem učnem sklopu je delovni list z nalogami, ki jih je treba rešiti, viri, ki se jih lahko uporabi pri učenju, razložene so strategije uspešnega učenja zgodovine, na koncu pa še pričakovani dosežki, ki so zapisani v obliki semaforja. Semafor omogoča samopreverjanje znanja učnega sklopa. Znanje pa se še dodatno samopreveri s pomočjo opisnih kriterijev. Razmislek o kakovosti znanja in uspešnosti učenja omogočajo vprašanja za refleksijo.