Pri obvezni temi Od nacionalnih gibanj do prve svetovne vojne dijaki/dijakinje:

  • primerjajo posamezna nacionalna gibanja;
  • ocenijo dosežke posameznih nacionalnih gibanj;
  • primerjajo razvoj in uspeh oz. neuspeh posameznih nacionalnih držav (študija primera);
  • raziščejo vzroke in posledice imperializma;
  • ključne dogodke in pojave  umestijo v ustrezen zgodovinski čas in prostor;
  • razvijajo spretnost zbiranja in izbiranja informacij iz različnih medijev, kritično presodijo njihovo uporabno vrednost;
  • oblikujejo svoje zaključke, mnenja, stališča, interpretacije;
  • analizirajo multiperspektivne zgodovinske vire in ob njih razvijajo sposobnost samostojnega izbiranja in odločanja;
  • razvijajo sposobnost različnih oblik komunikacije;
  • razvijajo socialne spretnosti pri različnih oblikah sodelovalnega učenja;
  • razvijajo pozitiven odnos o pomenu spoštovanja človekovih pravic, enakosti in demokracije.

Ključni koncepti, ideje:

Nacionalno gibanje, nacionalizem, šovinizem, nacionalna država, realna politika, kolonializem/imperializem, pax britanica, sistem zvez, krizno žarišče.

Naloge na delovni listih so sestavljene na minimalni, temeljni in višji zahtevnosti ravni, označene so z različnimi barvami, in sicer:

Standard znanja
Rdeče minimalni nivo, ki je pogoj za pozitivno oceno 2.
Modro temeljni nivo, ki ga doseže večina dijakov za oceni 3 ali 4.
Zeleno višji nivo, ki ga dosežejo učno prizadevnejši dijaki za oceni 4 ali 5.

Pred začetkom učenja in izpolnjevanja delovnih listov lahko ugotovite svoje predznanje s pomočjo tabele V (kaj že vem) Ž (kaj se želim naučiti) in po koncu učenja izpolnite še N (kaj sem se naučil/-a).

Svoje učenje pa lahko načrtujete tudi s pomočjo zavihka Moje učenje v eListovniku, kamor lahko oddate rešene delovne liste, obrazce za samopreverjanje znanja, izpolnjeno tabelo VŽN, refleksije in druge dokaze učenja. Njegova uporaba je brezplačna, treba se je le registrirati, najdete ga na povezavi tukaj.

V nadaljevanju sledijo učni sklopi obvezne teme Od nacionalnih gibanj do prve svetovne vojne. Pri vsakem učnem sklopu je delovni list z nalogami, ki jih je treba rešiti, viri, ki se jih lahko uporabi pri učenju, razložene so strategije uspešnega učenja zgodovine, na koncu pa še pričakovani dosežki, ki so zapisani v obliki semaforja. Semafor omogoča samopreverjanje znanja učnega sklopa. Znanje pa se še dodatno samopreveri s pomočjo opisnih kriterijev. Razmislek o kakovosti znanja in uspešnosti učenja omogočajo vprašanja za refleksijo.

Učni sklopi Delovni list belo Viri in strategije belo Dosezki in kriteriji belo
 1. Od nacionalnih gibanj do prve svetovne vojne  1_Delovni list  1_Viri in strategije  1_Pricakovani dosezki, kriteriji
 2. Združitev Italije  2_Delovni list  2_Viri in strategije  2_Pricakovani dosezki, kriteriji
 3. Združitev Nemčije  3_Delovni list  3_Viri in strategije  3_Pricakovani dosezki, kriteriji
 4. Dualizem  4_Delovni list  4_Viri in strategije  4_Pricakovani dosezki, kriteriji
 5. Nacioanlne države in njihove vloge v evropskem prostoru  5_Delovni list  5_Viri in strategije  5_Pricakovani dosezki, kriteriji
 6. Judovsko vprašanje  6_Delovni list  6_Viri in strategije  6_Pricakovani dosezki, kriteriji
 7. Temelji imperializma in kolonialna politika  7_Delovni list  7_Viri in strategije  7_Pricakovani dosezki, kriteriji
 8. Oboroževalna tekma in pot v vojno  8_Delovni list  8_Viri in strategije  8_Pricakovani dosezki, kriteriji
 9. Balkanski sod smodnika  9_Delovni list  9_Viri in strategije  9_Pricakovani dosezki, kriteriji