Pri obvezni temi Od nacionalnih gibanj do prve svetovne vojne dijaki/dijakinje:
- primerjajo posamezna nacionalna gibanja;
- ocenijo dosežke posameznih nacionalnih gibanj;
- primerjajo razvoj in uspeh oz. neuspeh posameznih nacionalnih držav (študija primera);
- raziščejo vzroke in posledice imperializma;
- ključne dogodke in pojave umestijo v ustrezen zgodovinski čas in prostor;
- razvijajo spretnost zbiranja in izbiranja informacij iz različnih medijev, kritično presodijo njihovo uporabno vrednost;
- oblikujejo svoje zaključke, mnenja, stališča, interpretacije;
- analizirajo multiperspektivne zgodovinske vire in ob njih razvijajo sposobnost samostojnega izbiranja in odločanja;
- razvijajo sposobnost različnih oblik komunikacije;
- razvijajo socialne spretnosti pri različnih oblikah sodelovalnega učenja;
- razvijajo pozitiven odnos o pomenu spoštovanja človekovih pravic, enakosti in demokracije.
Ključni koncepti, ideje:
Nacionalno gibanje, nacionalizem, šovinizem, nacionalna država, realna politika, kolonializem/imperializem, pax britanica, sistem zvez, krizno žarišče.
Naloge na delovni listih so sestavljene na minimalni, temeljni in višji zahtevnosti ravni, označene so z različnimi barvami, in sicer:
Standard znanja | |
Rdeče | minimalni nivo, ki je pogoj za pozitivno oceno 2. |
Modro | temeljni nivo, ki ga doseže večina dijakov za oceni 3 ali 4. |
Zeleno | višji nivo, ki ga dosežejo učno prizadevnejši dijaki za oceni 4 ali 5. |
Pred začetkom učenja in izpolnjevanja delovnih listov lahko ugotovite svoje predznanje s pomočjo tabele V (kaj že vem) Ž (kaj se želim naučiti) in po koncu učenja izpolnite še N (kaj sem se naučil/-a).
Svoje učenje pa lahko načrtujete tudi s pomočjo zavihka Moje učenje v eListovniku, kamor lahko oddate rešene delovne liste, obrazce za samopreverjanje znanja, izpolnjeno tabelo VŽN, refleksije in druge dokaze učenja. Njegova uporaba je brezplačna, treba se je le registrirati, najdete ga na povezavi tukaj.
V nadaljevanju sledijo učni sklopi obvezne teme Od nacionalnih gibanj do prve svetovne vojne. Pri vsakem učnem sklopu je delovni list z nalogami, ki jih je treba rešiti, viri, ki se jih lahko uporabi pri učenju, razložene so strategije uspešnega učenja zgodovine, na koncu pa še pričakovani dosežki, ki so zapisani v obliki semaforja. Semafor omogoča samopreverjanje znanja učnega sklopa. Znanje pa se še dodatno samopreveri s pomočjo opisnih kriterijev. Razmislek o kakovosti znanja in uspešnosti učenja omogočajo vprašanja za refleksijo.
Učni sklopi | |||
1. Od nacionalnih gibanj do prve svetovne vojne | 1_Delovni list | 1_Viri in strategije | 1_Pricakovani dosezki, kriteriji |
2. Združitev Italije | 2_Delovni list | 2_Viri in strategije | 2_Pricakovani dosezki, kriteriji |
3. Združitev Nemčije | 3_Delovni list | 3_Viri in strategije | 3_Pricakovani dosezki, kriteriji |
4. Dualizem | 4_Delovni list | 4_Viri in strategije | 4_Pricakovani dosezki, kriteriji |
5. Nacioanlne države in njihove vloge v evropskem prostoru | 5_Delovni list | 5_Viri in strategije | 5_Pricakovani dosezki, kriteriji |
6. Judovsko vprašanje | 6_Delovni list | 6_Viri in strategije | 6_Pricakovani dosezki, kriteriji |
7. Temelji imperializma in kolonialna politika | 7_Delovni list | 7_Viri in strategije | 7_Pricakovani dosezki, kriteriji |
8. Oboroževalna tekma in pot v vojno | 8_Delovni list | 8_Viri in strategije | 8_Pricakovani dosezki, kriteriji |
9. Balkanski sod smodnika | 9_Delovni list | 9_Viri in strategije | 9_Pricakovani dosezki, kriteriji |