Pri obvezni temi Razvoj demokracije dijaki/dijakinje:
- primerjajo različne oblike demokratičnih ureditev v zgodovini človeštva;
- analizirajo/ocenijo dosežke v razvoju demokracije v posameznih obdobjih;
- analizirajo vzroke za pojav totalitarnih sistemov ter njihove posledice za demokratično ureditev v Evropi in svetu;
- raziščejo posledice razširitve demokracije po padcu berlinskega zidu;
- analizirajo in ocenijo uspeh demokratičnih procesov danes;
- ključne dogodke, pojave in procese umestijo v ustrezen zgodovinski čas in prostor;
- razvijajo spretnost zbiranja in izbiranja informacij iz različnih medijev, kritično presodijo njihovo uporabno vrednost;
- oblikujejo svoje zaključke, mnenja, stališča, interpretacije;
- analizirajo multiperspektivne zgodovinske vire in ob njih razvijajo sposobnost samostojnega izbiranja in odločanja;
- razvijajo sposobnost različnih oblik komunikacije;
- razvijajo socialne spretnosti pri različnih oblikah sodelovalnega učenja;
- razvijajo pozitiven odnos o pomenu spoštovanja človekovih pravic, enakosti in demokracije;
- razvijajo pozitiven odnos o pomenu vzpostavljanja in ohranjanja medkulturnega dialoga in tolerance.
Ključni koncepti, ideje širše teme:
Demokracija, tri veje oblasti, ustava, diktatura, totalitarizem.
Naloge na delovni listih so sestavljene na minimalni, temeljni in višji zahtevnosti ravni, označene so z različnimi barvami, in sicer:
Standard znanja | |
Rdeče | minimalni nivo, ki je pogoj za pozitivno oceno 2. |
Modro | temeljni nivo, ki ga doseže večina dijakov za oceni 3 ali 4. |
Zeleno | višji nivo, ki ga dosežejo učno prizadevnejši dijaki za oceni 4 ali 5. |
Pred začetkom učenja in izpolnjevanja delovnih listov lahko ugotovite svoje predznanje s pomočjo tabele V (kaj že vem) Ž (kaj se želim naučiti) in po koncu učenja izpolnite še N (kaj sem se naučil/-a).
Svoje učenje pa lahko načrtujete tudi s pomočjo zavihka Moje učenje v eListovniku, kamor lahko oddate rešene delovne liste, obrazce za samopreverjanje znanja, izpolnjeno tabelo VŽN, refleksije in druge dokaze učenja. Njegova uporaba je brezplačna, treba se je le registrirati, najdete ga na povezavi tukaj.
V nadaljevanju sledijo učni sklopi obvezne teme Razvoj demokracije. Pri vsakem učnem sklopu je delovni list z nalogami, ki jih je treba rešiti, viri, ki se jih lahko uporabi pri učenju, razložene so strategije uspešnega učenja zgodovine, na koncu pa še pričakovani dosežki, ki so zapisani v obliki semaforja. Semafor omogoča samopreverjanje znanja učnega sklopa. Znanje pa se še dodatno samopreveri s pomočjo opisnih kriterijev. Razmislek o kakovosti znanja in uspešnosti učenja omogočajo vprašanja za refleksijo.
Učni sklopi | |||
1. Prva svetovna vojna | 1_Delovni list | 1_Viri in strategije | 1_Pricakovani dosezki, kriteriji |
2. Versajska Evropa | 2_Delovni list | 2_Viri in strategije | 2_Pricakovani dosezki, kriteriji |
3. Revolucionarna vrenja | 3_Delovni list | 3_Viri in strategije | 3_Pricakovani dosezki, kriteriji |
4. Razvoj demokracije | 4_Delovni list | 4_Viri in strategije | 4_Pricakovani dosezki, kriteriji |
5. Demokratični sistemi med svetovnima vojnama | 5_Delovni list | 5_Viri in strategije | 5_Pricakovani dosezki, kriteriji |
6. Avtoritarni/totalitarni sistemi – Fašizem | 6_Delovni list | 6_Viri in strategije | 6_Pricakovani dosezki, kriteriji |
7. Avtoritarni/totalitarni sistemi – Nacizem | 7_Delovni list | 7_Viri in strategije | 7_Pricakovani dosezki, kriteriji |
8. Avtoritarni/totalitarni sistemi – Stalinizem | 8_Delovni list | 8_Viri in strategije | 8_Pricakovani dosezki, kriteriji |
9. Na pragu nove svetovne vojne | 9_Delovni list | 9_Viri in strategije | 9_Pricakovani dosezki, kriteriji |