Pri temi Zakaj je pomembna zgodovina dijaki/dijakinje:
- pojasnijo, kaj preučuje zgodovina;
- ponazorijo in ocenijo pomen različnih vrst zgodovinskih virov za zgodovino;
- sklepajo in utemeljijo, kako sta se skozi zgodovino spreminjala zgodovinski čas in prostor;
- sklepajo in utemeljijo pomen znanja zgodovine za današnji čas;
- razložijo multiperspektivni pogled na zgodovinsko dogajanje;
- ugotavljajo vzroke za nastanek različnih zgodovinskih interpretacij posameznih zgodovinskih dogodkov, pojavov ali procesov;
- seznanijo se z učbenikom in s temeljno zgodovinsko terminologijo in ju znajo uporabljati;
- seznanijo se z dostopnostjo zgodovinskih virov in znajo razlikovati med zgodovinsko literaturo in zgodovinskimi viri;
- seznanijo se z vlogo knjižnic, arhivov, muzejev in IKT glede uporabe zgodovinske literature in virov;
- v povezavi s šolsko knjižnico spoznajo pomen različnih leksikonov, enciklopedij, zgodovinskih atlasov, spletnih programov za iskanje literature kot je npr. COBISS/OPAC, uporabnih spletnih iskalnikov (npr. Google) in spletnih strani z zgodovinsko vsebino in se jih naučijo uporabljati;
- razlikujejo med objektivnim dejstvom oz. dokazom ter subjektivnim mnenjem oz. interpretacijo ter se glede na to učijo kritične presoje vrednosti in uporabnosti informacij iz različnih zgodovinskih virov in literature.
Ključni koncepti, ideje teme:
Zgodovina, zgodovinski viri in literatura, navajanje (citiranje), pomožne zgodovinske vede, koledar, periodizacija, multiperspektivizem, interpretacija zgodovine.
Naloge na delovni listih so sestavljene na minimalni, temeljni in višji zahtevnosti ravni, označene so z različnimi barvami, in sicer:
Standard znanja | |
Rdeče | minimalni nivo, ki je pogoj za pozitivno oceno 2. |
Modro | temeljni nivo, ki ga doseže večina dijakov za oceni 3 ali 4. |
Zeleno | višji nivo, ki ga dosežejo učno prizadevnejši dijaki za oceni 4 ali 5. |
Pred začetkom učenja in izpolnjevanja delovnih listov lahko ugotovite svoje predznanje s pomočjo tabele V (kaj že vem) Ž (kaj se želim naučiti) in po koncu učenja izpolnite še N (kaj sem se naučil/-a).
Svoje učenje pa lahko načrtujete tudi s pomočjo zavihka Moje učenje v eListovniku, kamor lahko oddate rešene delovne liste, obrazce za samopreverjanje znanja, izpolnjeno tabelo VŽN, refleksije in druge dokaze učenja. Njegova uporaba je brezplačna, treba se je le registrirati, najdete ga na povezavi tukaj.
V nadaljevanju sledijo učni sklopi obvezne teme Zakaj je pomembna zgodovina. Pri vsakem učnem sklopu je delovni list z nalogami, ki jih je treba rešiti, viri, ki se jih lahko uporabi pri učenju, razložene so strategije uspešnega učenja zgodovine, na koncu pa še pričakovani dosežki, ki so zapisani v obliki semaforja. Semafor omogoča samopreverjanje znanja učnega sklopa. Znanje pa se še dodatno samopreveri s pomočjo opisnih kriterijev. Razmislek o kakovosti znanja in uspešnosti učenja omogočajo vprašanja za refleksijo.
Učni sklopi | |||
1. Kaj proučuje zgodovina? | 1_Delovni list | 1_Viri in strategije | 1_Pricakovani dosezki, kriteriji |
2. Pomen zgodovinskih virov | 2_Delovni list | 2_Viri in strategije | 2_Pricakovani dosezki, kriteriji |
3. Zgodovinski čas in prostor | 3_Delovni list | 3_Viri in strategije | 3_Pricakovani dosezki, kriteriji |
4. Razvoj zgodovinske misli | 4_Delovni list | 4_Viri in strategije | 4_Pricakovani dosezki, kriteriji |