Pri obvezni temi Etnične, družbene in gospodarske spremembe dijaki/dijakinje:
- pojasnijo etnične, gospodarske in družbene spremembe, ki jih povzroči srednjeveška kolonizacija;
- sklepajo o vzrokih in pogojih za velika geografska odkritja;
- primerjajo prednosti ter slabosti velikih geografskih odkritij za Evropo in za ostali svet;
- ocenijo pomen humanizma in renesanse za nadaljnji zgodovinski razvoj;
- utemeljijo trditev, da je bilo 18. stoletje tudi stoletje novih idej in izumov;
- ključne etnične, družbene in gospodarske spremembe umestijo v ustrezen zgodovinski čas in prostor;
- razvijajo spretnost zbiranja in izbiranja informacij iz različnih medijev, kritično presodijo njihovo uporabno vrednost;
- oblikujejo svoje zaključke, mnenja, stališča, interpretacije;
- razvijajo sposobnost različnih oblik komunikacije;
- razvijajo socialne spretnosti pri različnih oblikah sodelovalnega učenja;
- razvijajo odgovoren in pozitiven odnos do ohranjanja evropske in svetovne kulturne dediščine;
- razvijajo pozitiven odnos do spoštovanja različnosti in drugačnosti ver, kultur oz. multikulturnosti;
- razvijajo odprtost do novih idej in do premagovanja stereotipov in predsodkov.
Ključni koncepti, ideje:
Kolonizacija, avtarkično gospodarstvo, stanovska družba, geografska odkritja, kolonialni imperiji, humanizem in renesansa, kapitalizem, reformacija, razsvetljenstvo, industrijska revolucija.
Naloge na delovni listih so sestavljene na minimalni, temeljni in višji zahtevnosti ravni, označene so z različnimi barvami, in sicer:
Standard znanja | |
Rdeče | minimalni nivo, ki je pogoj za pozitivno oceno 2. |
Modro | temeljni nivo, ki ga doseže večina dijakov za oceni 3 ali 4. |
Zeleno | višji nivo, ki ga dosežejo učno prizadevnejši dijaki za oceni 4 ali 5. |
Pred začetkom učenja in izpolnjevanja delovnih listov lahko ugotovite svoje predznanje s pomočjo tabele V (kaj že vem) Ž (kaj se želim naučiti) in po koncu učenja izpolnite še N (kaj sem se naučil/-a).
Svoje učenje pa lahko načrtujete tudi s pomočjo zavihka Moje učenje v eListovniku, kamor lahko oddate rešene delovne liste, obrazce za samopreverjanje znanja, izpolnjeno tabelo VŽN, refleksije in druge dokaze učenja. Njegova uporaba je brezplačna, treba se je le registrirati, najdete ga na povezavi tukaj.
V nadaljevanju sledijo učni sklopi obvezne teme Etnične, družbene in gospodarske spremembe. Pri vsakem učnem sklopu je delovni list z nalogami, ki jih je treba rešiti, viri, ki se jih lahko uporabi pri učenju, razložene so strategije uspešnega učenja zgodovine, na koncu pa še pričakovani dosežki, ki so zapisani v obliki semaforja. Semafor omogoča samopreverjanje znanja učnega sklopa. Znanje pa se še dodatno samopreveri s pomočjo opisnih kriterijev. Razmislek o kakovosti znanja in uspešnosti učenja omogočajo vprašanja za refleksijo.
Učni sklopi | |||
1. Velika geografska odkritja | 1_Delovni list | 1_Viri in strategije | 1_Pricakovani dosezki, kriteriji |
2. Srednjeveška kolonizacija (na Slovenskem) | 2_Delovni list | 2_Viri in strategije | 2_Pricakovani dosezki, kriteriji |
3. Humanizem, renesansa in razsvetljenstvo | 3_Delovni list | 3_Viri in strategije | 3_Pricakovani dosezki, kriteriji |
4. Reformacija in protireformacija | 4_Delovni list | 4_Viri in strategije | 4_Pricakovani dosezki, kriteriji |
5. Izobrazba in tisk, širjenje pismenosti | 5_Delovni list | 5_Viri in strategije | 5_Pricakovani dosezki, kriteriji |
6. Gospodarski razvoj srednjeveškega podeželja | 6_Delovni list | 6_Viri in strategije | 6_Pricakovani dosezki, kriteriji |
7. Srednjeveška mesta | 7_Delovni list | 7_Viri in strategije | 7_Pricakovani dosezki, kriteriji |
8. Zgodnji kapitalizem | 8_Delovni list | 8_Viri in strategije | 8_Pricakovani dosezki, kriteriji |
9. Začetki industrializacije v Angliji | 9_Delovni list | 9_Viri in strategije | 9_Pricakovani dosezki, kriteriji |