Pri obvezni temi Razvoj zgodovinskih dežel in Slovenci dijaki/dijakinje:
- opredelijo obseg naselitve Alpskih Slovanov v Vzhodne Alpe ter primerjajo prvi in drugi val naselitve;
- analizirajo gospodarske, družbene in politične značilnosti prvih državnih tvorb Alpskih Slovanov;
- sklepajo o značilnostih ter posledicah pokristjanjevanja Alpskih Slovanov;
- raziščejo značilnosti etničnega, ozemeljskega, gospodarskega in družbenega razvoja zgodovinskih dežel, v katerih so živeli tudi Slovenci;
- pojasnijo kako je zgodovinsko dogajanje vplivalo na kulturno ustvarjanje;
- primerjajo prednosti in slabosti uvajanja razsvetljenskih reform na Slovenskem;
- ključne dogodke, pojave in procese iz srednjveške in novoveške narodne zgodovine umestijo v ustrezen zgodovinski čas in prostor;
- razvijajo spretnost zbiranja in izbiranja informacij iz različnih medijev, kritično presodijo njihovo uporabno vrednost;
- oblikujejo svoje zaključke, mnenja, stališča, interpretacije;
- razvijajo sposobnost različnih oblik komunikacije;
- razvijajo socialne spretnosti pri različnih oblikah sodelovalnega učenja;
- razvijajo odgovoren in pozitiven odnos do slovenske narodne identitete;
- razvijajo odgovoren in pozitiven odnos do ohranjanja slovenske kulturne dediščine.
Ključni koncepti, ideje:
Zgodnjesrednjeveške kneževine, pokristjanjevanje, rimsko-nemško cesarstvo, zgodovinske dežele, dinastični teritoriji, zgodnji kapitalizem, kmečki upori, humanizem in renesansa, reformacija in protireformacija.
Naloge na delovni listih so sestavljene na minimalni, temeljni in višji zahtevnosti ravni, označene so z različnimi barvami, in sicer:
Standard znanja | |
Rdeče | minimalni nivo, ki je pogoj za pozitivno oceno 2. |
Modro | temeljni nivo, ki ga doseže večina dijakov za oceni 3 ali 4. |
Zeleno | višji nivo, ki ga dosežejo učno prizadevnejši dijaki za oceni 4 ali 5. |
Pred začetkom učenja in izpolnjevanja delovnih listov lahko ugotovite svoje predznanje s pomočjo tabele V (kaj že vem) Ž (kaj se želim naučiti) in po koncu učenja izpolnite še N (kaj sem se naučil/-a).
Svoje učenje pa lahko načrtujete tudi s pomočjo zavihka Moje učenje v eListovniku, kamor lahko oddate rešene delovne liste, obrazce za samopreverjanje znanja, izpolnjeno tabelo VŽN, refleksije in druge dokaze učenja. Njegova uporaba je brezplačna, treba se je le registrirati, najdete ga na povezavi tukaj.
V nadaljevanju sledijo učni sklopi obvezne teme Razvoj zgodovinskih dežel in Slovenci. Pri vsakem učnem sklopu je delovni list z nalogami, ki jih je treba rešiti, viri, ki se jih lahko uporabi pri učenju, razložene so strategije uspešnega učenja zgodovine, na koncu pa še pričakovani dosežki, ki so zapisani v obliki semaforja. Semafor omogoča samopreverjanje znanja učnega sklopa. Znanje pa se še dodatno samopreveri s pomočjo opisnih kriterijev. Razmislek o kakovosti znanja in uspešnosti učenja omogočajo vprašanja za refleksijo.