Pri obvezni temi Prazgodovinska in antična kulturna dediščina na tleh današnje Slovenije, dijaki/dijakinje:
- primerjajo značilnosti načinov življenja v posameznih obdobjih kamene dobe;
- primerjajo značilnosti gospodarskih, družbenih in kulturnih dosežkov ljudstev iz posameznih obdobij kovinskih dob na Slovenskem;
- analizirajo značilnosti ohranjenih mitov in arheoloških najdb, ki povezujejo grško civilizacijo z današnjim slovenskim ozemljem;
- primerjajo značilnosti življenja v rimskih mestih in na podeželju ter med provincami na tleh današnje Slovenije in Rimom;
- analizirajo značilnosti rimskega kulturnega izročila od umetnosti do odlomkov del piscev, ki jih povezujejo z današnjim slovenskim ozemljem;
- umestijo ključne dogodke, pojave in procese iz obdobja prazgodovine in rimskega obdobja v ustrezen zgodovinski čas in prostor;
- učijo se brati zgodovinske zemljevide, analizirajo simbole v legendah zemljevidov in na zemljevidih;
- umestijo zgodovinske dogodke, pojave in procese v ustrezen zgodovinski čas s pomočjo obstoječih zgodovinskih trakov ali pa jih izdelajo sami;
- razvijajo spretnosti zbiranja in izbiranja ter kritične presoje vrednosti in uporabnosti informacij iz izbranih zgodovinskih virov in literature;
- oblikujejo samostojne zaključke, mnenja in stališča;
- razvijajo sposobnost različnih oblik komunikacije;
- razvijajo socialne spretnosti pri različnih vrstah sodelovalnega učenja;
- razvijajo odgovoren in pozitiven odnos do ohranjene kulturne dediščine iz obdobja prazgodovine in rimskega obdobja na tleh današnje Slovenije v različnih arheoloških parkih, muzejskih zbirkah ipd.
Ključni koncepti, ideje širše teme:
Periodizacija prazgodovine, antično grško kulturno izročilo, antično rimsko kulturno izročilo.
Naloge na delovni listih so sestavljene na minimalni, temeljni in višji zahtevnosti ravni, označene so z različnimi barvami, in sicer:
Standard znanja | |
Rdeče | minimalni nivo, ki je pogoj za pozitivno oceno 2. |
Modro | temeljni nivo, ki ga doseže večina dijakov za oceni 3 ali 4. |
Zeleno | višji nivo, ki ga dosežejo učno prizadevnejši dijaki za oceni 4 ali 5. |
Pred začetkom učenja in izpolnjevanja delovnih listov lahko ugotovite svoje predznanje s pomočjo tabele V (kaj že vem) Ž (kaj se želim naučiti) in po koncu učenja izpolnite še N (kaj sem se naučil/-a).
Svoje učenje pa lahko načrtujete tudi s pomočjo zavihka Moje učenje v eListovniku, kamor lahko oddate rešene delovne liste, obrazce za samopreverjanje znanja, izpolnjeno tabelo VŽN, refleksije in druge dokaze učenja. Njegova uporaba je brezplačna, treba se je le registrirati, najdete ga na povezavi tukaj.
V nadaljevanju sledijo učni sklopi obvezne teme Prazgodovinska in antična kulturna dediščina na tleh današnje Slovenije. Pri vsakem učnem sklopu je delovni list z nalogami, ki jih je treba rešiti, viri, ki se jih lahko uporabi pri učenju, razložene so strategije uspešnega učenja zgodovine, na koncu pa še pričakovani dosežki, ki so zapisani v obliki semaforja. Semafor omogoča samopreverjanje znanja učnega sklopa. Znanje pa se še dodatno samopreveri s pomočjo opisnih kriterijev. Razmislek o kakovosti znanja in uspešnosti učenja omogočajo vprašanja za refleksijo.
1. Sledi paleolitskih in mezolitskih kultur | 1_Delovni list | 1_Viri in strategije | 1_Pricakovani dosezki, kriteriji |
2. Prvi poljedelci in kovači | 2_Delovni list | 2_Viri in strategije | 2_Pricakovani dosezki, kriteriji |
3. Prihod kultur bronaste dobe | 3_Delovni list | 3_Viri in strategije | 3_Pricakovani dosezki, kriteriji |
4. Halštatska kultura | 4_Delovni list | 4_Viri in strategije | 4_Pricakovani dosezki, kriteriji |
5. Kelti in latensko obdobje | 5_Delovni list | 5_Viri in strategije | 5_Pricakovani dosezki, kriteriji |
6. Grki na Slovenskem | 6_Delovni list | 6_Viri in strategije | 6_Pricakovani dosezki, kriteriji |
7. Rimljani zasedejo današnje slovensko ozemlje | 7_Delovni list | 7_Viri in strategije | 7_Pricakovani dosezki, kriteriji |
8. Rimska mesta | 8_Delovni list | 8_Viri in strategije | 8_Pricakovani dosezki, kriteriji |
9. Rimsko kulturno izročilo | 9_Delovni list | 9_Viri in strategije | 9_Pricakovani dosezki, kriteriji |
10. Rimsko podeželje | 10_Delovni list | 10_Viri in strategije | 10_Pricakovani dosezki, kriteriji |